معرفی 11+1 ایده برای بازی در خانه کودکان 10 ساله

برای کودکان در هر سنی ضروری است که برای انجام بازیگوشی خود و تقویت توانایی ها، به بازی بپردازند. با توجه به توانایی خواندن و نوشتن، طیف بازی ها و گزینه های سرگرمی برای کودکان 10 ساله به طور قابل توجهی گسترده تر است. بازی در خانه کودکان 10 ساله ممکن است برای برخی از والدین دشوار باشد؛ زیرا با تنوع بازی های موجود آشنایی ندارند. ما در این راهنما منتخبی از چهار بازی مناسب برای کودکان 10 ساله را ارائه میدهیم که میتواند به شما کمک شایانی برای سرگرم کردن فرزندتان کند.

رینگ دینگ دینگ؛ بهترین بازی در خانه کودکان 10 ساله

رینگ دینگ دینگ یک بازی جذاب است که به عنوان بهترین بازی در خانه کودکان 10 ساله شناخته میشود. این بازی در دسته بازی های فکری و کارتی قرار میگیرد. همچنین برای شرکت در این بازی چهار بازیکن لازم است. این بازی مزایای مختلفی مانند افزایش دقت، هوش، مهارت های حرکتی ظریف، هماهنگی دست و چشم و مهارت های بینایی را ارائه میدهد. اجزای بازی شامل یک راهنمای بازی، 54 پاک کن رنگی در شش رنگ مختلف، 22 کارت (شامل کارت های سخت بنفش و کارت های آسان نارنجی) و یک زنگ است.

برای انجام این بازی در خانه با کودکان 10 ساله، فرآیند با ورق زدن کارت شروع میشود. سپس بازیکنان باید به طرز ماهرانه ای یک قالب را روی انگشت خود بیندازند که با تصویر روی کارت مطابقت داشته باشد و به سرعت زنگ را به صدا درآورند. بازیکنی که این کار را انجام میدهد ابتدا به عنوان برنده کارت ظاهر میشود.

آهنربا

یکی دیگر از بازی های بسیار جذاب برای بازی در خانه کودکان 10 ساله، بازی آهنربا است. بازی آهنربا یک انتخاب عالی برای کودکان و نوجوانان است که طیف گسترده ای از گزینه ها را ارائه میدهد. این بازی انواع مختلفی دارد که از نظر تعداد و تنوع قطعات، رنگ، نوع جعبه و وزن متفاوت است. با چنین تنوعی، به راحتی میتوان یک نوع بازی آهنربایی مناسب برای کودکان 10 ساله پیدا کرد و برای آن ها هم ارزش سرگرمی و هم آموزشی فراهم کرد.

قطعات بازی آهنربا در اشکال مختلف از جمله اشکال هندسی و میله هایی با خواص مغناطیسی قوی وجود دارند. این به کودکان اجازه میدهد تا با استفاده از این قطعات شکل ها، ساختار های مختلفی ایجاد کنند و خلاقیت و مهارت های حل مسئله خود را تقویت کنند.

تعداد قطعات بازی آهنربایی میتواند بسیار متفاوت باشد، از کمتر از 40 قطعه تا بیش از 500 قطعه. این بازی آهنربا را به یک انتخاب ایده آل برای بازی کودکان 10 ساله تبدیل میکند، زیرا نه تنها سرگرمی را فراهم میکند بلکه به آن ها کمک میکند تا درک بهتری از مغناطیس و کاربرد های عملی آن داشته باشند. علاوه بر این، این بازی باعث رشد مهارت های دیگر در کودکان میشود و آن را به یک فعالیت واقعا مفید و خلاق تبدیل میکند. بنابراین با استفاده از این به راحتی میتوانید سطح فعالیت و خلاقیت کودکان خود را بالا برید.

پنتاگو

پنتاگو یک بازی فکری است که از مرز های سنی فراتر میرود و آن را برای بازی در خانه کودکان 10 ساله مناسب میکند. این بازی برای دو بازیکن طراحی شده است و به یک تخته بازی و یک مجموعه تاس نیاز دارد.

اجزای ضروری پنتاگو شامل راهنمای بازی، صفحه بازی متشکل از چهار قطعه چرخان و 36 مهره است. نحوه بازی حول محور هر بازیکنی میچرخد که به نوبت مهره های خود را روی تخته قرار میدهد. علاوه بر این، آن ها این گزینه را دارند که یکی از چهار قطعه چرخان را 90 درجه بچرخانند.

هدف هر بازیکن این است که به طور استراتژیک پنج مهره خود را در یک ردیف متوالی قرار دهد. این ردیف را میتوان به صورت افقی، عمودی یا مورب تشکیل داد. پنتاگو یک بازی است که به راحتی قابل درک است، اما نیاز به تفکر عمیق و برنامه ریزی استراتژیک دارد.

بلک آس

بازی معروف بلک آس یک انتخاب عالی برای بازی در خانه کودکان 10 ساله است. با این حال، بلک آس به این گروه سنی محدود نمیشود و افراد در هر سنی میتوانند از آن لذت ببرند، و آن را به یک بازی عالی برای جمع های خانوادگی تبدیل میکند. این بازی با حداقل دو بازیکن و حداکثر چهار بازیکن قابل انجام است. اجزای بازی شامل یک صفحه بازی و 84 قطعه در چهار رنگ مختلف است. هدف از این بازی این است که هر بازیکن به صورت استراتژیک تمام مهره های خود را روی تخته قرار دهد. هر بازیکن از گوشه صفحه نمایش خود شروع میکند و قرار دادن مهره ها از قوانین خاصی پیروی میکند که بازیکنان را به چالش میکشد.

سخن آخر

ما فقط توضیحی در مورد چهار بازی ارائه داده ایم که برای بازی در خانه کودکان 10 ساله مناسب هستند. با این حال، مهم است که توجه داشته باشید که بازی های متعدد دیگری وجود دارند که میتوانید با فرزندان خود انجام داده و لذت ببرید. در واقع، شما حتی میتوانید گاهی اوقات بازی های خود را بسازید. بسیار مهم است که در نظر داشته باشیم که بازی ها و سرگرمی های کودکان 10 ساله باید متناسب با توانایی ها و مهارت های آن ها باشد.

اگر به دنبال محیطی برای تفریح و بازی کودک خود میگردید، مهد کودک چهار ستاره مهداد قطعا یکی از بهترین گزینه های موجود برای شما خواهد بود. در مهد کودک مهداد میتوانید با استفاده از تجربیات آموزگاران برتر، علاوه بر سرگرم کردن کودکان خود، بسیاری از نکات علمی و مفید را به آن ها یاد دهید.

دیدگاهتان را بنویسید